Mikołajkowy Kompas 13 XII
Program Imprezy „Mikołajkowy Kompas”
11.00- 12.30 Sprawy organizacyjne, odbieranie numerów startowych
12.30 – Wspólny start tras
17.30 – Zakończenie rywalizacji na trasie Smerfowej
18.30 – Zakończenie rywalizacji na Trasie Zielonej i Czarnej
16.00- 21.00 – Ognisko dla Uczestników zabawy
17.00- 19.00 – Przekazywanie wstępnych wyników, zgłaszanie uwag do organizatora
19.00 – Ogłoszenie wyników „Mikołajkowego Kompasu”
21.00 – Zakończenie imprezy
`
Regulamin Imprezy „Mikołajkowy Kompas”
I. WSTĘP
- „Mikołajkowy Kompas”, zwany dalej Imprezą, jest odmianą Turystycznego Rajdu na Orientację (RnO). Zadaniem Uczestnika jest potwierdzenie w określonym limicie czasu swojej obecności przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych.
- Impreza ma na celu rozwijanie umiejętności w zakresie orientacji w terenie, umożliwienie przedświątecznego spotkania entuzjastom tej formy aktywności w terenie oraz fanom Rajdu „Z kompasem”, poznawanie środowiska przyrodniczego i atrakcji antropogenicznych w okolicy, w której rozgrywane są zawody (Kolibki Adventure Park), poznawanie ludzi o podobnych zainteresowaniach: kochających przygodę, przyrodę, uczciwą sportową rywalizację, szanujących drugiego człowieka.
- Organizatorem Imprezy jest Klub Imprez na Orientację w Terenie „Zkompasem.pl” oraz Kolibki Adventure Park Gdynia. Program, termin i miejsce Imprezy są dostępne na stronie Organizatora: www.zkompasem.pl
II. Zapisy
- Termin rozpoczęcia zapisów jest podany na stronie Organizatora. Zgłoszenia uczestnictwa w Imprezie należy dokonać poprzez formularz na stronie internetowej Organizatora, znajdujący się pod adresem www.zkompasem.pl
- Istnieje możliwość zapisania się na Imprezę w dniu Imprezy, o ile liczba wcześniej zgłoszonych uczestników nie przekroczy limitu ustalonego przez Organizatora.
- Każdy Uczestnik zobowiązany jest do uiszczenia opłaty wpisowej. Wysokość opłaty wpisowej oraz forma płatności są podane na stronie Organizatora.
- Zgłoszenie na Imprezę jest ważne w momencie wpłynięcia opłaty wpisowej na konto Organizatora. W przypadku nie wpłynięcia opłaty wpisowej zgłoszenie jest nieważne.
- Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.
- W przypadku stwierdzenia braku obecności na liście startowej przed Imprezą pomimo wpłacenia opłaty wpisowej, należy w dniu Imprezy okazać dowód uiszczenia opłaty wpisowej.
- Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
- Każdy Uczestnik przed startem będzie zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania sportów oraz do podpisania regulaminu Imprezy.
III. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Osoby niepełnoletnie powyżej 14 roku życia startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób mających ukończone 18 lat, za pisemną zgodą rodziców. Każda osoba niepełnoletnia musi w Bazie Imprezy przed startem okazać pisemną zgodę od rodziców/opiekunów prawnych, zgodną ze wzorcem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Osoby niepełnoletnie, mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.
- KATEGORIE STARTOWE, DŁUGOŚĆ TRAS
- Każdy Uczestnik w momencie zapisu na Imprezę wybiera jedną z trzech dostępnych tras.
- Impreza składa się z trzech niezależnych od siebie tras pieszych o długości odpowiednio 7,5 km (Trasa Smerfowa); 15 km (trasa średnio trudna Zielona); 15 km (trasa trudna Czarna)
- Długość trasy obliczona jest według optymalnej drogi między punktami, uwzględniając przeszkody niemożliwe do przebycia: rzeki, jeziora, bagna, zabudowania, poligony, etc.
- Uczestnicy startują indywidualnie lub w Zespołach do sześciu osób.
NAZWA TRASY | RODZAJ TRASY | DŁUGOŚĆ TRASY | LIMIT CZASU |
Smerfowa | piesza | 7,5 km | 4 godziny |
Zielona | piesza | 15 km | 5 godzin |
Czarna | piesza | 15 km | 5 godzin |
- START NA TRASACH
- MAPY IMPREZY
- Na trasach obowiązuje start wspólny o godzinie wyznaczonej przez Organizatora i podanej na stronie internetowej Imprezy.
- Uczestnicy zostają sklasyfikowani w Rajdzie pod warunkiem dotarcia do mety przed jej zamknięciem. Godzina zamknięcia mety zostaje podana na stronie Organizatora oraz na mapach Imprezy.
- W przypadku startu w Zespole- cały Zespół ma obowiązek pokonywać trasę wspólnie i stawiać się wspólnie na poszczególnych punktach kontrolnych.
- Pomiaru czasu dokonuje się do pełnej minuty.
Uczestnicy otrzymują kolorowe mapy topograficzne w skali 1:10 000.
VII. PUNKTY KONTROLNE
- Punktem kontrolnym (PK) nazywamy znak (lampion) wykonany w kształcie prostokąta o wymiarach 21 na 30 cm (A4), podzielony po przekątnej na dwa trójkątne obszary, jeden w kolorze białym, drugi w kolorze czerwonym, z logo Organizatora.
- Na trasie Smerfowej na lampionach mogą być widoczne również inne znaki.
- Każdy punkt kontrolny powinien być oznaczony na białym polu dwu lub trzy znakowym kodem oraz posiadać przyrząd do potwierdzania tego punktu (perforator itp.).
- Na trasie Czarnej oraz na trasie Zielonej dla utrudnienia rywalizacji są ustawione w odległości od 50 do 125 metrów dodatkowe punkty stowarzyszone (PS).
- Przy wybranych punktach kontrolnych Organizator może przeprowadzić kontrole potwierdzające dotarcie Uczestnika do punktu kontrolnego.
VIII. ZASADY POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH NA KARCIE STARTOWEJ
- Potwierdzenie przybycia na punkt kontrolny z lampionem następuje poprzez przebicie perforatorem odpowiedniego pola karty startowej i wpisanie własnym trwałym przyborem do pisania (długopis, pióro) podanego na mapie numeru PK oraz kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu.
- Brak któregokolwiek z wymaganych elementów opisu PK (np. kod z lampionu z perforatorem) traktowane będzie jako BPK (brak punktu kontrolnego).
- W przypadku stwierdzenia przez Uczestnika lub Zespół braku lampionu we wskazanym przez Organizatora miejscu na mapie- wpisuje się na karcie startowej w odpowiednim miejscu brak punktu kontrolnego (BPK).
- Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca zaznaczonego na mapie jest większa niż 125 metrów, to Uczestnik lub Zespół nie ma obowiązku jego odszukania i za brak potwierdzenia tego punktu nie może być ukarany. Uczestnik lub Zespół ma obowiązek wpisać BPK.
- PUNKTACJA
- PUNKTACJA NA TRASACH: ZIELONEJ I CZARNEJ
- W Rajdzie (za wyjątkiem trasy Zielonej i Czarnej – patrz paragraf X) zwycięża Uczestnik, który pokonał trasę w najkrótszym czasie i prawidłowo oznakował kartę startową.
- O kolejności Uczestników decyduje w pierwszej kolejności ilość potwierdzonych punktów kontrolnych, a następnie czas Zawodnika.
- Na trasie Zielonej i Czarnej zwycięża Uczestnik lub Zespół, który zdobył najmniejszą liczbę punktów karnych. Punkty karne na trasie pieszej czarnej:
brak potwierdzenia punktu kontrolnego | 90 PK |
potwierdzenie punktu stowarzyszonego do punktu kontrolnego | 25 PK |
zmiana potwierdzenia punktu kontrolnego | 10 PK |
każda pełna minuta po limicie czasu | 5 PK |
- W przypadku identycznej liczby punktów karnych o kolejności Uczestników lub Zespołów decyduje czas pokonania trasy.
- WARUNKI UKOŃCZENIA RAJDU
- Uczestnik, aby mógł być sklasyfikowany w Imprezie, musi:
- dotrzeć do określonych punktów kontrolnych
- oddać kartę startową, w stanie umożliwiającym sędziemu identyfikację potwierdzeń
- potwierdzić prawidłowo co najmniej jeden punkt kontrolny (PK)
- Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie i Wolontariusze wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Każdy Uczestnik w momencie napotkania Sędziego lub Wolontariusza jest obowiązany na jego żądanie okazać mu do wglądu kartę startową. Czas weryfikacji karty, o ile nie przekracza jednej minuty, nie wydłuża limitu czasu przejścia Uczestnika.
- Sędzia lub Wolontariusz w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia, a Sędzia Główny zdyskwalifikować Uczestnika.
- Uczestnik może zostać zdyskwalifikowany w Imprezie za:
- podrabianie potwierdzeń na karcie startowej
- używanie niedozwolonego środka transportu
- korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy
- dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych
- niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do potwierdzania PK
- Uwagi i odwołania Uczestnik może złożyć najpóźniej 2 godziny po przyjściu na metę i nie później niż godzinę przed ogłoszeniem wyników. Uwagi i odwołania mogą dotyczyć wyłącznie wyniku osiągniętego przez Zawodnika zgłaszającego. Uwagi i odwołania rozstrzyga Sędzia Główny.
- Wszystkich uczestników, którzy przerywają uczestnictwo w Imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny zamknięcia mety. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie oraz na stronie internetowej Organizatora.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Impreza odbędzie się bez względu na warunki pogodowe.
- Uczestnicy ubezpieczają się na własny koszt i we własnym zakresie.
- Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie przez uczestnika deklaracji przed startem.
- Za szkody wyrządzone wobec Uczestników Imprezy przez osoby trzecie, jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
- W czasie trwania Imprezy obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu. Uczestnik nieprzestrzegający tego zakazu może zostać zdyskwalifikowany.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.