Przedstawiamy ofertę imprez plenerowych dla klas i szkół. Nasze propozycje mają charakter integracyjny, z nastawieniem na budowanie zespołów, więzi i trwałych relacji.
Podczas naszych szkoleń plenerowych wykorzystujemy różne zestawy zadań i gier terenowych.
Wszystko łączy się oczywiście z doskonałą zabawą w plenerze. Umiejętne połączenie aktywności fizycznych z działaniami psychologicznymi pozwala ustalić przyczyny napięć i konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania . Skłania uczestników zajęć do refleksji, a niejednokrotnie zmiany postaw.
Daje możliwość modelowania zespołu, poprawę relacji pomiędzy uczestnikami, pokazuje przydatność wszystkich jednostek w zespole oraz siłę pracy zespołowej. Szkolenia takie uczą grupowego osiągania sukcesu i wyzwalają niesamowitą pozytywną energię zespołu.
Leśna Ekspedycja (dla uczestników w wieku: 8 – 18 lat)
Jest to kilkugodzinny program nastawiony na poznanie i zbliżenie jego uczestników. Poznanie to odbywa się jednak w nietypowy sposób, na leśnej ścieżce i w silnych objęciach przy wspólnym wysiłku, na wysokościach i w wielu innych niezwyczajnych sytuacjach. Grupa, pod czujnym okiem instruktora pokonuje szlak, wykonując kilkanaście przygotowanych zadań. Każdemu zadaniu przyświeca myśl przewodnia, którą uczestnicy, w trakcie jego wykonywania, odnajdują. I tak zadania nastawione są na: komunikację, współpracę, wyłonienie i rolę lidera, odpowiedzialność i inne. Po każdym zadaniu odbywa się dyskusja, podsumowanie i wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Instruktor prowadzący grupę od początku szlaku utrzymuje klimat „niesamowitej ekspedycji w tropikalnej lub mroźnej scenerii”. Wyzwala to w uczestnikach zabawy wprost nieograniczoną wyobraźnię, fantazję i nietuzinkowe, ukryte zdolności, co często prowadzi też do zabawnych dialogów i sytuacji…
Przykładowe zadania programu:
- Tratwa – w wyniku „przymusowej ewakuacji z pokładu” grupa musi zmieścić i utrzymać się na niewielkiej drewnianej tratwie…
- Fabryka – …gdzie po dotarciu na ląd grupa wpada w ręce niegościnnych tubylców i zostaje wcielona jako kolejne ogniwa w produkcji… złamanie odwiecznej tajemnicy przyniesie wolność…
- Bagno – niestety fabryka otoczona jest bagnami, do wydostania się przydatne okażą się narty…
- Sieć – poruszająca się po nieznanym lądzie grupa trafia w sieć pajęczą, wydostanie się z niej okaże się niełatwe…
- Oślepieni – niestety działanie jadu pająka wywołuje czasową utratę wzroku, kilku „ocalałych” członków grupy ma za zadanie przeprowadzić pozostałych w bezpieczne miejsce…
- Tarzan – jedyna droga na drugą krawędź przepaści to transport na zwisającej z drzewa lianie..
- Skok zaufania – niestety zejście z krawędzi nie jest zbyt łatwe, niektórym pozostaje skok wprost w ramiona współtowarzyszy niedoli…
- Trucizna – na drodze grupy staje tubylcza pułapka – trująca ciecz, którą niełatwo będzie zneutralizować…
- SOS – zespół próbuje wykonać magiczne znaki za pomocą sygnalizacyjnej liny. Czy pomogą one powrócić do cywilizacji?
Po około 3 godz. powrót do bazy, czas na odpoczynek…
Koszt: 55 zł/ os
Minimalna liczba uczestników: 10 osób (tj. płatność za minimum 10 osób)
Dodatkowo istnieje możliwość zakończenia programu klimatycznym ogniskiem. Koszt:
– ognisko z kiełbaskami (rozpalenie ogniska, wypożyczenie kijków do kiełbasek, zestaw ogniskowy – kiełbaska, pieczywo, sosy, sztućce jednorazowe): 10 zł/os.
– ognisko (rozpalenie, pozostawienie zapasu drewna, wypożyczenie kijków do kiełbasek): 100 zł (płatność jednorazowa).
Misja Specjalna (dla uczestników w wieku: 9 – 18 lat)
To zestaw nawiązujący do Leśnej Ekspedycji, z tym że zawiera bardziej zaawansowane i zróżnicowane zadania. Najlepiej sprawdza się przy grupach, które zaliczyły program podstawowy – Leśną Ekspedycję. Misja Specjalna jest swoistym testem samodzielności, testem jakości zespołu postawionego przed „wyzwaniami”. Podczas zajęć grupa ma sporą samodzielność i sama podejmuje większość decyzji. Instruktor jest wyłącznie moderatorem działań i dyskusji.
Przykładowe zadania programu:
- Średni Park Linowy – szlak złożony z drewnianych podestów zamocowanych na wysokości 3 do 5 metrów. Pomiędzy podestami rozpostarte są różnorakie przejścia z lin stalowych, drabin, siatek itp. Odpowiednio wyposażeni uczestnicy zabawy ruszają na szlak. Każdy z nich przechodzi podstawowe szkolenie z użycia uprzęży wspinaczkowej, lonży z karabinkami Vertigo oraz bloczku do zjazdu. Szkolenie to odbywa się na trasie szkoleniowej około 0,5 m nad ziemią pod czujnym okiem instruktorów. Po pomyślnym zaliczeniu szkolenia, można wejść na wyższy poziom. Po pokonaniu dwumetrowej drabinki, rozpoczyna się szlak Średniego Parku Linowego. Wiszące belki, mosty tybetańskie, drabiny poziome, zjazdy kolejką amerykańską, i wiele innych przeszkód. Niewielka wysokość pozwala na ciągłe przyglądanie się z ziemi poczynaniom uczestników. Każdy może doświadczyć niesamowitych emocji. Park linowy jest doskonałą próbą charakteru i opanowania emocji.
- Kra lodowa – pokonanie wyimaginowanej lodowatej rzeki będzie możliwe na kawałkach kry lodowej. Rywalizacja może tutaj przynieść klęskę dla rozbitego zespołu.
- Trzy opony – delikatny most może okazać się pułapką nie do przejścia, jeżeli wpierw nie opracuje się taktyki i nie przewidzi się wszystkich możliwych problemów. Dobry plan to przypadku tej przeszkody rzecz najważniejsza.
- Matnia – ucieczka z matni, labirynt wirtualnych ścian, nie wiadomo gdzie ukryte jest wyjście. Czynnikiem utrudniającym będą egipskie ciemności i rozproszenie zespołu w pierwszej fazie pokonywania labiryntu.
- Hydrozagadka – transport wody z jednego zbiornika do drugiego wymaga skonstruowania rurociągu, pomp i zaangażowania całego zespołu.
- Lina z rąk – Wasza grupa stanie przed wielkim wyzwaniem! Nad niebezpiecznymi bagnami rozwieszony został system lin, który trzeba będzie pokonać. Po linach można się przedostać korzystając z pomocy przyjaciół podających pomocną dłoń – idąc, grupa utworzy linę z rąk, która pomoże utrzymać równowagę.
- Litera A – finałowe zadanie dla całej grupy. Czy gospodarzowi uda się poprowadzić grupę, by ta wspólnymi siłami „przetransportowała” go do bazy?
Po około 4 godzinach wracamy do bazy. Czas na odpoczynek…
Koszt: 65 zł/ os
Minimalna liczba uczestników: 10 osób (tj. płatność za minimum 10 osób)
Dodatkowo istnieje możliwość zakończenia programu klimatycznym ogniskiem. Koszt:
– ognisko z kiełbaskami (rozpalenie ogniska, wypożyczenie kijków do kiełbasek, zestaw ogniskowy – kiełbaska, pieczywo, sosy, sztućce jednorazowe): 10 zł/os.
– ognisko (rozpalenie, pozostawienie zapasu drewna, wypożyczenie kijków do kiełbasek): 100 zł (płatność jednorazowa).
Survival (dla uczestników w wieku: 11 – 18 lat)
Program dla grup, które przede wszystkim pragną rozwijać swoją kreatywność i umiejętność radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach. Survival kojarzy się z dziką przyrodą, jednak może również znaleźć swoje zastosowanie w miejskiej dżungli. Rozbitkowie będą musieli wykazać się umiejętnościami kreatywnego myślenia oraz zrealizowaniem tych pomysłów w praktyce, dlatego każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie. Ci, którzy przetwarzają informacje w tempie stu pomysłów na minutę, będą mogli dać spore pole do popisu kolegom i koleżankom, którzy wolą zadania manualne i potrafią zaimprowizować przeróżne przedmioty z pozoru niepasujących do siebie elementów. Nasi instruktorzy zadbają o krótkie wprowadzenie z wiedzy potrzebnej do poszczególnych elementów programu, jednak to grupa korzystając wyłącznie z ich wskazówek będzie musiała sprostać zadaniu.
Przykładowe zadania programu:
- Budowa szałasiska – zadaniem rozbitków będzie przygotowanie improwizowanego schronienia, paleniska oraz wszelakich przydatnych przedmiotów takich jak ekran cieplny czy kuchenka survivalowa.
- Rozpalanie ognia – w ogniu drzemie potężna siła, która sprawia, że nawet ciemny i z pozoru niebezpieczny las zamienia się w przytulne i ciepłe miejsce. Dlatego rozbitkowie nauczą się rozpalać go na kilka różnych sposobów. Do ich dyspozycji oddamy krzesiwa oraz pokarzemy jak samodzielnie przygotować łuk ogniowy, dzięki któremu, przy odrobinie samozaparcia i umiejętności koncentracji, również będą w stanie cieszyć się możliwościami jakie daje ogień.
- Orientacja w terenie – w dobie GPS’ów rozbitkowie nauczą się korzystać ze wskazówek jakie daje nam natura, aby móc odnaleźć się, gdy elektronika zawiedzie. Wezmą udział w grze terenowej polegającej na dotarciu do miejsca, gdzie realizowana będzie dalsza część programu, zbierając po drodze przydatne przedmioty.
- Kuchnia survivalowa – grupa samodzielnie zbierze potrzebne składniki i przygotuje najprostszy posiłek survivalowy wypiekając starosłowiański chleb, zwany podpłomykami, czy przyrządzi napar ze świerkowych igieł bogatszy w witaminę C niż popularna cytryna.
Po około 4-5 godzinach wracamy do bazy. Czas na odpoczynek…
Koszt: 75 zł/ os
Minimalna liczba uczestników: 10 osób (tj. płatność za minimum 10 osób)
Dodatkowo istnieje możliwość zakończenia programu klimatycznym ogniskiem. Koszt:
– ognisko z kiełbaskami (rozpalenie ogniska, wypożyczenie kijków do kiełbasek, zestaw ogniskowy – kiełbaska, pieczywo, sosy, sztućce jednorazowe): 10 zł/os.
– ognisko (rozpalenie, pozostawienie zapasu drewna, wypożyczenie kijków do kiełbasek): 100 zł (płatność jednorazowa).
Wojskowa Przygoda (dla uczestników w wieku: 14 – 18 lat)
Program dla grup chętnych do aktywnego spędzenia czasu. Zwłaszcza dla młodzieży nie bojącej się elementów wysiłku fizycznego, dyscypliny oraz pobrudzenia sobie mankietów czy spodni. W skład programu wchodzą zadnia sprawnościowe zarówno indywidualne, jak również takie, gdzie liczy się sprawność całej grupy. Dlatego program kładzie nacisk zarówno na samozaparcie jednostki, jak również na umiejętności podnoszenia motywacji kompanów z grupy. Na czas programu grupa wyposażana jest w konieczne rekwizyty takie jak gumowe atrapy broni, maski gazowe czy hełmy.
Przykładowe zadnia programu:
- Sprawdzian dyscypliny – jak powszechnie wiadomo, nie ma wojska bez wojskowej dyscypliny: rekruci przejdą szkolenie z wojskowej musztry. Oczywiście w pełnym rynsztunku! Sprawdzone zostaną w ten sposób umiejętności organizacyjne grupy, współpracy w grupie i porozumiewania się w szybki i efektywny sposób.
- Sprawnościowy tor przeszkód – uczestnicy mają do pokonania zróżnicowane przeszkody znane z wojskowych poligonów. Zaczynając od okopów, poprzez liczne drabinki, pochylnie, zasieki, kończąc na podziemnych tunelach czy ścianach do pokonania.
- Strzelnica – ćwiczenie celnego oka to podstawa szkolenia żołnierzy na całym świecie. Do dyspozycji nowych rekrutów oddamy strzelnicę paintball’ową.
Po około 4-5 godzinach wracamy do bazy. Czas na odpoczynek…
Koszt: 80 zł/ os
Minimalna liczba uczestników: 10 osób (tj. płatność za minimum 10 osób)
Dodatkowo istnieje możliwość zakończenia programu klimatycznym ogniskiem. Koszt:
– ognisko z kiełbaskami (rozpalenie ogniska, wypożyczenie kijków do kiełbasek, zestaw ogniskowy – kiełbaska, pieczywo, sosy, sztućce jednorazowe): 10 zł/os.
– ognisko (rozpalenie, pozostawienie zapasu drewna, wypożyczenie kijków do kiełbasek): 100 zł (płatność jednorazowa).
Dzień Wrażeń (dla uczestników w wieku: 14 – 18 lat)
Program dla grup starszych – powyżej 14 lat. Program to zestaw emocjonujących konkurencji, wiele z nich posiada charakter indywidualnych wyzwań, a kilka z nich nastawionych jest na zespół. Podczas całego szlaku przygód, grupa porusza się po terenie razem i razem podchodzi do zadań. Istotna będzie umiejętność motywacji oraz pochwał.
Zadania programu:
- Średni Park Linowy – szlak złożony z drewnianych podestów zamocowanych na wysokości 3 do 5 metrów. Pomiędzy podestami rozpostarte są różnorakie przejścia z lin stalowych, drabin, siatek itp. Odpowiednio wyposażeni uczestnicy zabawy ruszają na szlak. Każdy z nich przechodzi podstawowe szkolenie z użycia uprzęży wspinaczkowej, lonży z karabinkami Vertigo oraz bloczku do zjazdu. Szkolenie to odbywa się na trasie szkoleniowej około 0,5 metra nad ziemią pod czujnym okiem instruktorów. Po pomyślnym zaliczeniu szkolenia, można wejść na wyższy poziom. Po pokonaniu dwumetrowej drabinki, rozpoczyna się szlak Średniego Parku Linowego. Wiszące belki, mosty tybetańskie, drabiny poziome, zjazdy kolejką amerykańską, i wiele innych przeszkód. Niewielka wysokość pozwala na ciągłe przyglądanie się z ziemi poczynaniom uczestników. Każdy może doświadczyć niesamowitych emocji. Park linowy jest doskonałą próbą charakteru i opanowania emocji.
- Zjazd linowy – uczestnicy wyposażeni są, podobnie jak na Parku Linowym, w uprzęże i kaski wspinaczkowe, lonże z karabinkiem Vertigo oraz bloczki do zjazdu. Po przeszkoleniu, start pierwszego z pięciu zjazdów odbywa się z podestu zamontowanego na ziemi. Ostatni zjazd również na ziemi kończy się, na głównym tarasie w bezpośrednim sąsiedztwie wiaty. Wszystkie pozostałe punkty przepięcia na trasie umiejscowione są w koronach drzew, ok. 20 m nad ziemią, z których to rozpościera się przepiękny widok na Zatokę Gdańską. Pokonując kolejne etapy zjazdu „przelatujemy” nad placem treningowym dla koni, parkingiem, głowami gości odwiedzających Adventure Park. Tyrolki, o łącznej długości ok. 500 metrów, bez wysiłku fizycznego, zagwarantują bardzo szybki wzrost poziomu adrenaliny!
- Skok adrenaliny – w koronie potężnej sosny zamocowaliśmy drewniany podest, ok. 18 metrów nad ziemią. Uczestnik zabawy, oczywiście w pełni zabezpieczony (uprząż, kask), wchodzi na podest. Stamtąd rozciąga się przepiękny widok na Zatokę Gdańską, Molo w Spocie. Po chwili wytchnienia należy już tylko zeskoczyć w dół… Tuż nad ziemią dynamiczne liny amortyzują skok i zawodnik bezpieczne zawisa.
- Zajęcia wspinaczkowe – ścianka wspinaczkowa, wspinaczka po skrzynkach, mega – drabina, pal wspinaczkowy i wiele innych atrakcji . Celem wspólnym zadań jest wejście na sam szczyt. Uczestnicy są oczywiście asekurowani przez instruktora – specjalistę.
Po około 4-5 godzinach wracamy do bazy. Czas na odpoczynek…
Koszt: 90 zł/ os
Minimalna liczba uczestników: 10 osób (tj. płatność za minimum 10 osób)
Dodatkowo istnieje możliwość zakończenia programu klimatycznym ogniskiem. Koszt:
– ognisko z kiełbaskami (rozpalenie ogniska, wypożyczenie kijków do kiełbasek, zestaw ogniskowy – kiełbaska, pieczywo, sosy, sztućce jednorazowe): 10 zł/os.
– ognisko (rozpalenie, pozostawienie zapasu drewna, wypożyczenie kijków do kiełbasek): 100 zł (płatność jednorazowa).